fbpx
facebook twitter youtube pinterest instagram

Dragi roditelji, zadovoljstvo nam je predstaviti Sarrisa-Team Školu životnih vještina. Razgovarali smo sa Adnanom Mahmutćehajić-Čamdžić i Genom-Sanjom Handžar, koje su pokrenule Školu životnih vještina.

Sarissa-Team postoji već nekoliko godina i, kada je riječ o edukacijama za djecu, ranije smo nudili uglavnom razvoj nekih neobičnih vještina koje su važne za boravak u prirodi poput vještine preživljavanja u nepoznatom i potencijalno opasnom okruženju, pravljenje primitivnih oružja i oruđa, praćenje tragova, osluškivanje i saživljavanje s prirodom. Sada, s novim programima kojima podržavamo djecu i mlade u učenju, komunikaciji, socijalnom i emocionalnom razvoju, Sarissa–Team je postala sveobuhvatna Škola životnih vještina.

Mi danas ne možemo ni pretpostaviti kako će svijet u kojem živimo izgledati za deset godina tako da podučavati djecu, kao da će sve biti isto, nikada mi se nije činilo kao dobra opcija. Ono što smatram važnim je podučiti djecu da se znaju snaći, prilagoditi, odgovoriti na promjene.

To možemo tako što ćemo ih ohrabriti da postavljaju pitanja, pronalaze rješenja, rade na različitim projektima, vesele se otkrivanju i učenju i konačno, osjećaju se dobro i imaju samopouzdanje da odgovore na izazove s kojima se lično oni suočavaju, ali i na izazove i probleme s kojima se svijet u kojem živimo suočava. Ja imam troje djece, od kojih dvoje već idu u školu. Vjerujem da nisam jedina majka koja je uvijek pokušavala pronaći i dodatne prilike da ih osnaži u razvoju svih onih vještina koje će im biti korisne za cijeli život, a koje se tokom školovanja možda ni ne stiču.

Upravo tragajući za takvim prilikama za vlastitu djecu, educirala sam se i sama u području roditeljstva, odgoja, obrazovanja, a onda sam se sjetila prijateljice, vrsne stručnjakinje u ovim područjima od koje sam i sama kroz svoj posao imala priliku učiti. Znajući da dijelimo ista razmišljanja i pedagoška uvjerenja, predložila sam joj da skupa zakoračimo u avanturu koju smo nazvale „Škola životnih vještina“  te osmislimo i razvijemo cjelovit kurikulum koji će odgovoriti na promijenjene potrebe onih koji uče i odrastaju danas.


Za koga su namijenjeni programi ove škole?

Trenutno, programi su prilagođeni dvjema uzrasnim grupama: djeci uzrasta od 8 do 12 godina i mladima od 13 do 18 godina, ali to nikako ne znači da u budućnosti nećemo raditi i s mlađim uzrastom, ali i sa odraslima. Važno mi je dodati da je na naše treninge dobrodošlo svako dijete. Mi smatramo važnim upoznati svakog našeg polaznika i polaznicu ponaosob i pronaći najbolji način i put da trening odgovori na specifične potrebe i potencijale svakog pojedinog djeteta. To podrazumijeva stalno prilagođavanje u tempu, pristupu i vrsti aktivnosti i mi nastojimo da to ostvarimo, bez obzira koliko vremena djeca provedu s nama.

Nije nevažno spomenuti da, bez obzira koja je vještina ili sadržaj u fokusu treninga, važno nam je osigurati podržavajuću i emocionalnu i socijalnu klimu, tako da se na treningu, osim ovladavanja određenom vještinom, polaznice i polaznici upoznaju, druže, igraju, komuniciraju i sarađuju u parovima i malim grupama, razvijaju osjećaj zajednice koja je brižna i odgovorna prema svojim članovima i članicama, okolini i društvu uopšte.


Karakteristika naših programa je da nude intelektualno izazovne sadržaje i aktivnosti, koje na interaktivan, zabavan i motivirajući način, u brižljivo kreiranom okruženju, te pod vodstvom stručnjaka i u društvu vršnjaka i vršnjakinja, omogućavaju djeci i mladima unapređenje sposobnosti mišljenja, učenja, komunikacije, empatije i osjećaja za društvenu pravdu.

Neki od ciljeva koje našim programima želimo postići su pomoći djeci i mladima da:

- zavole učenje i razviju naviku učenja do kraja života,

- uče aktivno i koriste sve svoje sposobnosti,

- prepoznaju i unaprijede vlastiti stil učenja,

- uče s razumijevanjem i koriste različite alate za razumijevanje i sažimanje gradiva pisanjem,

- organizuju i sistematizuju gradivo kroz izradu koncepata i mentalnih mapa,

- pripremaju samouvjereno usmeno izlaganje na različite teme i u različitim formama pred publikom,

- razvijaju neovisno, kritičko mišljenje prilikom obrade informacija i iznošenja vlastitih argumentiranih stavova,

- razvijaju emocionalnu inteligenciju i komunikacijske vještine i uspješno se nose s pritiscima iz okoline.


Ovi ciljevi Škole životnih vještina su pretočeni u za sad pet treninga koje nudimo:

1.   MAPE UMA - Ključ za pokretanje mozga

2.   RAZVOJ KRITIČKOG MIŠLJENJA - Misliti svojom glavom

3.   KREATIVNOST - Probuditi uspavani potencijal

4.   GOVORNIŠTVO - Samouvjereno pred publikom

5.   KOMUNIKACIJA - Ostani cool u konfliktnoj situaciji


Odgovori na najčešća pitanja:

•    Svaki trening dijete može pohađati neovisno o drugim treninzima. Teme se ciklično ponavljaju, tako da za svaku temu postoje najmanje dva termina u toku godine.

•    Trajanje treninga je od najmanje tri sata do najviše 24 sata, ovisno o zahtjevima teme i nivoa vještine koju razvijaju.

•   Grupe broje od 17 do 20 djece i mladih uzrasta 8–12  ili 13–18  godina i aktivnosti su prilagođene uzrasnoj grupi.

•    Treninzi se odvijaju u prostorijama Networks-a, modernog edukacionog i poduzetničkog centra u Sarajevu u Skenderpašinoj ulici br. 1.

•    Cijene ovise o broju sati i složenosti teme. Popust mogu ostvariti roditelji/staratelji koji za isti trening upisuju više od jednog djeteta. Pribor i materijal za rad su obezbijeđeni, kao i osvježenje u pauzama te certifikat o završenom treningu.

Uskoro počinju novi programi!

Mjesec mart 2016. bio je u znaku Mapa uma. Više od 50 djece i mladih će naučiti koristiti ovaj univerzalni alat za pokretanje mozga. Imamo izvrsne povratne informacije i od djece i mladih i od njihovih roditelja, a saznajemo i o uspjesima u primjeni novostečene vještine i u školi.

No, kako mape uma nisu i jedini alat koji djeci i mladima pomaže da uče i pamte lakše, u mjesecu aprilu kreće sljedeći trening na kojem će naši polaznici i polaznice ovladati s najmanje 4 nove strategije učenja koje im pružaju više uživanja u učenju, a rezultiraju boljim razumijevanjem, pamćenjem i primjenom naučenog, razlikovanjem korisnih od manje korisnih informacija, odgovornim i argumentovanim zauzimanjem stavova i donošenjem odluka i izbora kako u učenju, tako i u svakodnevnom životu.

Termini su već poznati, pa koristim priliku da pozovem sve koji su zainteresovani i žele prijaviti svoje dijete da nam pišu u inbox na našoj FB stranici ili na mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli..

Ukoliko vam potrebne dodatne informacije ili pojašnjenja, kontaktirajte ih putem telefona: 063 046 766 i 061 198 788 ili posjetite Sarissa Team FB stranicu.


Dakle, 16. 17. 23. 24. april/travanj 2016. – četverodnevni trening koji razvija KRITIČKO MIŠLJENJE i osnažuje djecu da razumiju ono što uče i čitaju, primjenjuju i pamte, snalaze se u šumi informacija, donose odluke i iznose mišljenja utemeljena na argumentima... ili ukratko: „misle svojom glavom“ ☺

U maju, razvijamo samopouzdanje za izlaganje pred publikom i razvijamo vještinu govorništva.

Vidimo se u Školi životnih vještina.