fbpx
facebook twitter youtube pinterest instagram

Da bi se dijete pravilno razvijalo, potrebno je da se suočava s takvim preprekama koje može uspješno savladati. Kao posljedica svakog malog djetetovog uspjeha, nastaje njegova uvjerenost u vlastite sposobnosti – samopouzdanje.

Zato problemi u razvoju djetetovog samopouzdanja nastaju ili onda kada su prepreke vrlo velike, za dijete nesavladive, ili onda kada ih dijete uopće nema. Tipičan primjer za to je ona vrsta odgoja/razvoja djeteta koje se naziva prezaštićeno dijete.

Pročitajte norveško iskustvo dr. Ranka Rajovića, člana Upravnog odbora Mense International i predsjednika Mensina svjetskog Odbora za darovitu djecu:

"Zanimljivu sam situaciju doživio u Norveškoj. Dolazim u vrtić i kiša pada sa svih strana, kao iz kabla. Uđem u vrtić i pitam gdje su djeca, a teta kaže vani. I vidim da se igraju vani, sa kanticama u kišnim čizmicama i kabanicama. Gledam, ne mogu vjerovati i pitam je li se roditelji bune. Oni me u čudu gledaju i kažu da ne, jer moraju naučiti živjeti na kiši koja pada često.

I još nešto, utorkom i četvrtkom pješače, sat vremena do parka, gdje se igraju sat vremena i onda natrag, bila kiša ili snijeg, nema veze, oni moraju hodati. Kod nas su me nedavno zvali roditelji koji su tražili zabranu krosa kroz šumu iz straha da se dijete ne bi spotaklo o korijenje, te su htjeli trčati na betonu. Srećom, nisu uspjeli."


***
Pogledajte zanimljivo predavanje dr. Rajovića koje je održano u Sarajevu 2012. godine na Konferenciji o odgoju/vaspitanju i obrazovanju u ranom djetinjstvu.

(svezabebe.ba/atma.hr/UNICEF)




srce2016
 
budi kum sos